انتخابات

قدس آنلاین: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: 70 بقعه متبرکه اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان برنامه فرهنگی و قرآنی اجرا می‌کنند.

70 بقعه متبرکه اصفهان برنامه فرهنگی و قرآنی اجرا می کنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، محمد رضا اسماعیل‌پور در جلسه مشترک کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی و کمیسیون ارتقای اجتماعی و اخلاقی شهرستان اصفهان که در محل فرمانداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به ساماندهی امور مساجد که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود، اظهار کرد: در بخش ساماندهی مساجد تلاش شده است که برنا‌مه‌های فرهنگی نیز پوشش داده شود و دستگاه‌های فعال در امور مساجد نیز در کارگروه‌های آن حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه براساس قانون امور مساجد بر عهده اوقاف و امور خیریه گذاشته شده است، افزود: ستاد رسیدگی به امور مساجد نیز در این زمینه ایفای نقش می‌کند که البته برای اجرای احکام بیشتر هیئت امناء برای مساجد تعریف شده است که فعالیت مساجد زیر نظر آن انجام می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان تصریح کرد: مساجدی که موقوفه دارند، زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه و مساجدی که وقف نیستند، زیر نظر امور مساجد اداره می‌شوند، اما امور عمرانی مساجد بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است.
وی با اشاره به بقاع متبرکه گفت: 70 بقعه متبرکه در اصفهان وجود دارد که به دلیل وسعت امکانات، در آمد و فضای موجود برای اجرای برنامه فرهنگی در ماه رمضان انتخاب شده‌اند که برنامه‌های قرآنی شامل تفسیر و حفظ قرآن بخشی از برنامه‌های این بقاع است.
اسماعیل‌پور گفت: از دیگر برنامه‌ای این حوزه جلسات ادعیه و نیز نشاط معنوی است که بقاع متبرکه با مراکز قرآنی آن را اجرا می‌کنند و نیز در 13ناحیه پایگاه تابستانه نیز تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ فرهنگی براساس نیات واقفین انجام می‌شود که با توجه به دستور‌العمل برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.